Ana içeriğe atla

İletişim

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Reklamın İyisi Kötüsü Olur

Ucuz magazinlerden dilimize yapışmış, kalıplaşmış cümle vardır; ünlü kişi ortamda kendini gösterir, bazen kötü anılır, sonra kalıp cümle doğar. ‘Olsun, reklamın iyisi kötüsü olmaz’ Bu camiadan peyda olan, olabildiğince asılsız safsata, git gide her sektörün reklam girişimi peşine savrulur olmuştur. İş yapılır, istenen yankı uyandırmaz, belki kötü eleştirilere de maruz kalır. Fakat kafa aynı kafadır. ‘Olsun, reklamın iyisi kötü olmaz!’ Reklamın iyisi kötüsü olmaz olur mu? Her olguyu iyi kötü diye eleştirme lüksüne sahip olduğumuz bu bilgi çağında hem de! Bilginin, erişimin, çeşitliliğin ve imkanların kısıtlı olduğu, yarış ortamının yoğun olmadığı dönemler için söylenen bir şehir efsanesidir “reklamın iyisi kötüsü olmaz”. Reklam, bilen insanların elinden çıkması gereken bir mecra olduğunu günden güne kanıtlıyor. Aksi halde, ben kendim hallederim kafasında ilerleyen işletmelerin çuvalladıklarını görmek zor değil. Çünkü, rakipleri usta ellere bıraktığı reklam işinde kaç kulvar ön...

Dikkat!

Dikkat! Şükran, şükür, teşekkür, minnet, merhamet, meşk, duygu dolu satırlar içerir. Çok yazı kaleme aldım. Çok sıraladım satırları, ufacık yaşlardan beri. Sonra çok yazı istendi benden, meslek gereği, patron emri, müşteri gereksinimi. Bir gün bir rica geldi: "Benim için de bir şeyler yazar mısın?" diyen dupduru bir soruydu. Nasıl yazmam! İste, Cebel-i Ali, Cebel-i Erciyes yüksekliğince kelime adetinde, Osmanlı fermanlarının tümünden çok 'bir şeyler' yazarım sana... Ancak; istenileni istendiği anda teslim etmek duyguların sürpriz yanını, beklenmedik anda okunup yürek coşturmayı aksatabilir. Neden aksasın? Senelerin 'en'lerini biriktire sürükleye gelmiş adam sürprizlerin en ansızını, yürek coşkusunun en temizini hak buyururken, layıkken. Tanıdığım en naif kalpli, gördüğüm en sevmesini bilen, karşılaştığım en sevilmeye liyakat, duyduğum en billur ses, baktığım en kendini gözüyle anlatabilen bakışlar, kokladığım en kokusuna müptela eden, dokunduğum e...

Sektör Saydırmacası

Günümüzde her sektörün cilvesi olduğu aşikar. Her gün değişen bir toplum, gündem aslında değişen bir dünya var(!) An an hem de. Haliyle bu değişimin yansıdığı ilk sektörlerden bir tanesi iletişim alanı, reklam sektörü. Eğitimini görürken müthiş zevkli, bir an evvel mesleğe atılma dürtüsü uyandıran 'Reklamcılık', mesleğe atıldığın dakika gerçeklerle burun buruna getiriyor. Sadece sektöre bağlanmaması gereken, esasında asıl kayganlığı değişen dünya olanakları olduğunu görmekte zor olmuyor, o dakikada. Dünya değişimini medyaya bağlamak, oradan da "Medya Gurusu" Mc Lohan'ın  "medium is the message"  takdimiyle sunmak doğru olur. Medyanın sunamayacağı, şekillendiremeyeceği, yükleyemeyeceği bir düzen yok iken, sektör de haliyle kayganlaşıyor. Seneler evvelden bugünü gören Luhan,  Global Köyü' de lügatımıza yerleştirip, o köyde ne söylersen söyle içeriğin değil etkin olan, medyanın ta kendisi dedi. Toplumu kolaylıkla etkiler, şekillendirir, zihnine yer...